TeamMathildeObdeijn.reismee.nl

Donderdag

een bewogen dag, maar eerst nog even over gisteren.

wij gingen om 11 uur de mensen van de Alpe d'HuZus aanmoedigen. We klommen via een route in het bos naar bocht 20, dit is de tweede bocht. Het was gisteren heel warm, vele waren voor deze bocht al afgestapt en moetsten helemaal bijkomen. En dan moeten ze nog 19 bochten.

We zeiden al tegen elkaar, we kunnen hier haast een medische post beginnen met psychische hulp. Vele tranen vloeiden daar. Maar een arm en troosten woord doet veel goed. het was bijzonder om te doen, dat gevoel hadden Jos, Huub en Maud ook. Moniek zat in bocht 7, waar het zwaar was. Wat een verhalen zijn er dan toch steeds.

Huub en Maud zijn naar boven gegaan en wij hebben op onze dochters Nienja, Floor en Kiki gewacht. Mijn oudste zus Marion kwam ook mee. Onze Joppe is op examenreis, maar leeft van afstand mee.

Na het eten naar boven naar de herdekingsdienst. Poe, dit doet je wel heel veel, mij tenminste. Ik heb het zwaar gehad, maar sommigen......maar dan zijn er nog steeds wonderen......

Ik had een stoeltje meegenomen vanwege mijn dikke enkels zodat ik ze hoog kon leggen. Ze zijn echt dik.

Op de camping bleken onze vrienden Jan en Ingrid ook te zijn. Gauw wat gedronken en alle spullen gepakt en slapen.

DE GROTE DAG.

vanochtend ging om 3.45 uur de wekker. Wat is het dan een klein huisje met zoveel mensen. Ze sliepen gelukkig wel allemaal in tenten, maar toch.

Onze Nienja besloot om hardlopend naar boven te gaan en Jan en Ingrid liepen met ons mee.

Eerst met zijn drieën gauw naar het startpunt gelopen voor de tijd regestratie. Het was toen al leuk, heel veel mensen al op de been en we kregen al applaus.

Daarna de start, Nienja liep al gauw bij ons weg en voor bocht 20 stonden onze supporters. Gelijk al de truien en hoofdlampen aan hun mee gegeven. Het was al lekker weer. En wat is het geweldig om met al die duizende mensen met lampjes op de tassen en fietsen omhoog te gaan. Bij elke bocht konden we terug kijken omlaag en dan zie je in het dal al die lampjes omhoog komen.

We liepen super gemakkelijk, Jan en Ingrid hebben veel foto's gemaakt. Al de kaarsjes en spandoeken zijn toch erg indrukwekkend.

Ineens zeiden we he, we zijn al in bocht 10. Zo makkelijk liepen we en wat een aanmoedigingen overal. De meest mooie fietshelmen hebben we gezien, mensen op een tandem, kinderen die fietste, iemand op een skate board ging omhoog. Mensen op een ligfiets met maar een arm etc.

In bocht 7 een lange pauze gehouden. Daar kreeg ik een verassing van vrienden, een ingesproken aanmoediging met mooie muziek. De eerste tranen waren daar.

het werd steeds drukker met mensen langs de kant, en daar was de finish, met onze kinderen, broer en zus en nichtje. Heel veel tranen kwamen er. Maar wat ben ik trots. We hebben het gedaan in 4,16 uur. Super. Wat een ontlading was er boven, maar ook jeetje wat is dat snel gegaan, zo voelde het ook, he zijn we er nu al. We hebben het gedaan en gered. Een jaar heb ik hier naar toe geleefd. Een stuk afgesloten nu, het leven gaat verder. En dat voelt ook heel goed. Klaar met het ziekzijn. Moet nog een hele poos medicijnen slikken, maar elke dag een stukje beter.

wat ben ik trots!

Er komen nog heel veel foto's, maar weet niet of dat vandaag allemaal nog lukt. Ga zo weer naar boven, Huub is ook nog even naar boven gelopen, 1,5 uur sneller, maar dat geeft niet. We gaan naar de afsluiting en kijken naar het totaal bedrag.

morgen nog meer denk ik.

Dank allemaal voor jullie steun, het heeft me goed gedaan. Ook jullie zijn toppers.

dikke knuffel Mathilde

Reacties

Reacties

Pauline

Met kippenvel, ondanks het nu mooie weer, je stukje gelezen! Super! Dikke knuffel!

Ella

Geweldig!! Top prestatie . En dat er veel tranen vloeiden geloof ik graag. xx

karin

Wat een geweldige prestatie.
Super knap
Samen sterk.
Fijn dat je straks thuis kunt terug kijken op dwze mooie ervaring.
Geweldig dat je gezin zo betrokken zijn.
Veel liefs Cor en Karin

Rik&Elselien

Lieve allemaal,
Wat geweldig dat het zo afgerond is!
Na de finish een nieuwe start!
Dikke knuffel!

Gieneke

Knap meid dat je het afgerond hebt en ons zo hebt laten meeleven in goede en slechte tijden. Nu op naar nog meer goede tijden.
Knuffel en tot gauw
Je buuf

Ger en gerda

Wat een prestatie, je mag met recht trots op je zelf zijn, je hebt het verdient.

Tineke

Wat een mooi verhaal Mathilde. Ik kan me die emoties zo goed voorstellen: een jaar ernaar toeleven en dan de ontlading.
En wat heb je een fantastisch gezin en vrienden, wat een rijkdom! Nu nog lekker nagenieten.

Wilma

Jij bent een topper wat een mooi verhaal en wat een enorme prestatie om zo je ziek zijn af te sluiten met allemaal lieve mensen om je heen.
Ik ben heel trots op jou, diepe buiging! Dikke knuffel.
Opgeven is geen optie!

Wilma van Gellekom

Lieve Mathilde en familie/vrienden!
Wat geweldig om je Alpe d'HUZes belevenissen te lezen en de foto's te zien. Ik heb vandaag steeds aan je gedacht en ben heel blij voor je en ongelooflijk trots dat de hele klim je vandaag zo goed afging. En dan was het ook nog een bloedhete en zonnige dag. Naast alle ontberingen en zoveel emoties was het toch weer een groot Hollands feest op de berg. Door jouw verhaal was ik er toch weer even bij en alles is heel herkenbaar. Ontzettend leuk ook dat Ingrid en Jan nog zijn gekomen om met jullie mee te lopen en aan te moedigen. Ingrid vertelde al dat ze het plan hadden om jullie te verrassen. Maak er met elkaar nog een bijzondere en onvergetelijke tijd van. Geniet lekker na van deze enorme TOPprestatie. En nu op naar het verdere herstel om alle diepe dalen tijdens het lange ziekteproces achter je te kunnen laten!!!!
Veel liefs voor allemaal en dikke knuffel van Wilma en Barry

Annemarie

Super, hier zijn geen woorden voor. Ben supertrots op zulke vrienden!

Miek

Hoi,
Veel bewondering zoals jij omgaat met wat op je pad komt. En wat is het fijn om nu dit mooie verhaal te lezen van deze bijzondere top-wandeling.
Liefs Miek

moniquevandeursen@live.nl

wat een overwinning, nu alleen nog vooruit kijken en niet meer terug. Ben trots op je! Tot woensdag. Dikke knuffel Monique

Nico

Jouw verhaal gaat recht naar het hart. Ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen. Ik bewonder je moed en je doorzettingsvermogen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!